PDA

View Full Version : STORIES (by fans)

Ludomyslaw
10-07-2017, 04:52 PM
Hi Space Monkeys,
Let's make some STORIES

Everybody loves them: legends, fairytales - stories. That's why we do have books, movies or some games. If You're so excited and hyped about BGE2 as I am, let's make this waiting little shorter and funnier with YOUR (fiction or by real events inspired xD) STORIES from universe of BGE2. :D

I believe You already have some image of Your main character's past or events in the game. If you do, tell us about it! Do You have any good ideas about stories of game missions, fictional history, ships, cities or planets? tell us about them!
Don't be shy, don't worry. This is why is here this forum guys - to share Your ideas. :) And I am looking forward to Your ideas and creations. I am not critic ;) I'm only fan just like you. And I am gonna add my fiction story soon :D

Btw: Please excuse my imperfect english. Still working on it, so if there are some grammatical errors, corrections are welcome :D

ElPrimordial
10-07-2017, 07:25 PM
Share some or one of yours to start this thing rolling ;)

WiwarK9
10-08-2017, 03:02 AM
Hello the story is pretty basic there are a lot of flaws, it's full of cliche don't expect something original. Also the english version is from google traduction.

Here is the french (original) version
Comme d’habitude je parcourais les bidonvilles de Ganesh a la recherche d’objets pouvant m’aider à survivre dans les égouts, mais il n’y avait rien d’utile les rares objets pouvant être utilisé sont vite ramassé par les hommes rats. Ils espéraient pouvoir en tirer un bon prix mais manquait de savoir pour connaitre leur réel valeur.

Mon nom est Touma, je suis un hybride, normalement je devrais bien me fondre dans la foule mais seulement je ne suis pas normal, quand je suis arrivé tout le monde m’évitait comme de la peste je me demandais pourquoi, jusqu'à que je surpris une conversation a mon sujet.

« L’expérience raté est encore venu vous voir Baara ? » Une femme tigre était entrain d’étendre le linge posa la question a une autre femme tigre qui était elle entrain d’arroser les fleurs.

« Malheureusement oui … j’ai fais l’erreur de lui donner à manger un jour et depuis il me rapporte souvent des objets inutile, je lui ai bien dit d’arrêter mais il n’en fait qu’a sa tête. » lui répondit elle on pouvait voir qu'elle se sentait mal a l'aise.

« Il faudra faire attention a ne pas le touché sinon tu devras encore aller te purifier. » On pouvait sentir le dégout qu’avait Hu pour les échecs.

C’est comme cela que j’ai appris que je faisais partie de ces expériences ratées qu’ils appellent aussi les échecs, ca faisait de moi un être intouchable, pour quel raison ? Je n’ai plus cherché à savoir, certain parle de divinité qui ne nous reconnait pas d’autre parle de maladie qu’on pourrait transporter.

Ne voulant pas m’apitoyer sur mon sort je pris mon courage à deux mains essayant tant bien que mal de survivre dans ce monde ou personne ne te tendait la main.
Un jour lors d’une descente des corporations dans les bidonvilles pour rafler des esclaves, j’étais bien heureux d’être caché dans les égouts bien à l’abri des soldats humains, je pris un morceau de pain pour l’avaler lorsque je me mis à penser à Baara. Personne ne m’avait tendue la main sauf elle, je sentis mon cœur ce serré, mon appétit ce couper.

« Et si il lui arrivait malheur ? » Je ne pouvais pas la laisser se faire prendre, ils mériteraient tous de finir dans des cages mais pas elle.

Poussant la plaque d’égout pour sortir deux énormes vaisseaux me sautaient aux yeux, l’un appartenant a la corporation ’’50/50’’ et l’autre étant un vaisseau pirate avec écrit dessus ‘’Big Boï’’.

Les coups de laser faisait rage la bande pirate avait engagé le feux avec les humains, je courus de toute mes force pour voir si Baara allait bien.
Les maisons étaient proches et sales les déchets encombraient le chemin, les fils reliant les différentes maisons empêchait tout accès au toit, comme une mouche proche d’une toile d’araignée je devais faire de mon mieux pour ne jamais tombé dans sa toile.

Après un long slalom j’arrivais devant la maison de Baara seulement pour la trouvé vide, un énorme sentiment de solitude m’emplis. Déçu de moi-même je m’apprêtais à regagner mes égouts lorsque j’entendis.

« Hé gamin attrape ! » Un homme venait de me lancer une arme. Il avait une bande de soldats au cul.
« Écoute gamin tu prends l’engin tu lui murmure des mots doux puis tu balance la sauce ! »

Il croyait que je n’avais jamais utilisé d’arme, me prenait-il pour un idiot ? Lorsque je me préparais pour retirer la sécurité je vus qu’elle n’était juste pas la.
Il n’y avait qu’une gâchette c’est tout.

« Bon gamin je suis un peu dans la ***** là ca te dirait de te grouiller. » Un groupe de soldats avaient déjà engagé le corps a corps avec le pirate, il se débrouillait bien.
Mais je divaguais, des mots doux, des mots doux, c’est bon j’ai trouvé « Tu es l’arme la plus douce que j’ai jamais utilisé. »

D’un coup l’arme commença à vibrer et le chiffre 1 lui apparaissais dessus, je me mis en joue prêt a tirer sur le groupe qui n’était pas encore arrivé.
Après avoir appuyé sur la gâchette une balle de couleur jaune sortit du fusil pour se dirigé vers le groupe de soldat, une énorme explosion retentit et propulsa tout les soldats vers des directions différentes.

Voyant que les renforts n’allaient pas venir de sitôt et la puissance de feu que je possédais le groupe encore présent pris les jambes a son cou espérant ne pas finir en bouillit ce soir.

« Bravo gamin, je vois que tu sais parler au femmes ! » l’homme s’approchais de moi. « Je te présente Gally une I.A. sous forme d’arme, elle est très puissante mais son caractère la rend pratiquement inutilisable. » Je le regardais avec de travers.

« Donc notre survie c’est jouer sur un coup de chance ? » Lui répondis-je a moitié amusé a moitié énervé.
« Ouep, bon fais ton choix gamin j’ai pas trop le temps, tu sais manier cette arme tu pourras surement te rendre utile pour l’équipage, soit tu viens tu garde ton doudou, sois tu reste et je te le reprends. »

Toute ma vie je l’ai passé en étant méprisé, mais aujourd’hui comme une révélation je pouvais enfin faire partie de quelque chose de beaucoup plus grand. Mais avant cela je dois sauver Baara sinon je ne pourrais pas me débarrasser de ce pincement au cœur que j’ai à chaque fois que je pense à elle.

« Est-ce que vous allé sauver les hyrbid qui se sont fait capturer dans cette ville ? » Je le regardais d’un air impatient.
« Sauvé je suis pas sur par contre leur vaisseaux va tomber *crache sur sa main* promesse de pirate. »

Je regarde sa main et je procède de faire la même chose avec la mienne.
« Ok je m’invite dans l’équipage alors ! » Je lui séré la main notre bave rendit difficile de séré correctement la poigne mais bon.
Mon nom est Tamou j’ai passé une bonne partie de ma vie dans les égouts mais maintenant je suis un pirate.

« Tu me fais tellement vibrer qu’un tremblement de terre n’as plus d’effet» C’est les mots que j’ai susurré a l’oreille de Gally avant de détruire le vaisseau 50/50.
« Je sens qu’on va passer de bon moments moi et toi. »

And here is the english version

As usual I walked through the slums of Ganesh in search of objects that could help me survive in the sewers, but there was nothing useful the rare items that can be used are quickly picked up by rat men. They hoped they could get a good price but they did not know what their real value was.

My name is Touma, I am a hybrid, normally I should blend well in the crowd but only I am not normal, when I arrived everyone avoided me like the plague I was wondering why until I caught a conversation about myself.

"The missed experience has yet come to see you Baara?" A tiger woman was spreading the linen and asked the question to another tiger woman who was watering the flowers.

"Unfortunately, yes ... I made the mistake of feeding him one day, and since then he has often brought me unnecessary items, I told him to stop, but he only does it at his head." She replied.but you could see it pain her.

"You have to be careful not to touch him, otherwise you will have to go and purify yourself." One could sense the disgust Hu had for failures.

That's how I learned that I was one of those failed experiences that they also call failures, it made me an untouchable being, why? I no longer sought to know, certain speaks of divinity that does not recognize us any other speaks of disease that one could carry.

Not wanting to pity me on my fate I took my courage with both hands trying hard to survive in this world where nobody stretched out your hand to you.

One day during a descent of the guilds in the slums to take away slaves, I was very happy to be hidden in the sewers well sheltered from the human soldiers, I took a piece of bread to swallow it when I put me to think of Baara. No one had stretched out my hand except her, I felt my heart squeezed, my appetite cut.

"What if it happened to her?" I could not let her get caught, they all deserved to end up in cages but not her.

Pushing the manhole to take out two enormous vessels jumped to my eyes, one belonging to the corporation '50 / 50 '' and the other being a pirate ship written on '' Big Boï ''.
The laser beats raged the pirate band had engaged the fires with the humans, I ran with all my strength to see if Baara was fine.

The houses were close and dirty, the trash clogged the road, the wires connecting the houses prevented any access to the roof, like a fly close to a spider's web I had to do my best never fell in her web.

After a long slalom I arrived in front of the house of Baara only to find it empty, an enormous feeling of loneliness fills me. Disappointed with myself, I was about to return to my sewers when I heard.

"Hey kids catch!" A man had just thrown me a weapon. He had a band of soldiers in his ***.
"Listen kid you take the machine you whisper soft words to him then you swing the sauce! "

He thought I had never used a weapon, did he take me for an idiot? When I was preparing to pull out security I saw she was just not there.
There was only one trigger, that's all.

" kid I'm a little bit in **** there would you hurry up." A group of soldiers had already engaged the body with the pirate, he was doing well.
But I wandered, sweet words, sweet words, that's good I found "You're the sweetest weapon I've ever used. "

Suddenly the weapon began to vibrate and the number 1 appeared on top of it, I set myself in a position to shoot at the group which had not yet arrived.
After pressing the trigger a yellow-colored bullet went out of the rifle to the soldier's group, a huge explosion resounded and propelled all the soldiers to different directions.
Seeing that the reinforcements were not going to come soon and the power of fire that I had the group still present caught the legs has its neck hoping not to end up boiling tonight.

"Bravo kid, I see that you know how to talk to women! The man approached me. "I present you Gally an I.A. as a weapon, it is very powerful but its character makes it practically unusable. I looked at him with a crook.

"So our survival is playing on a stroke of luck? I answered half amused and half annoyed.
"Ouep, good make your choice kid I have not too much time, you know how to handle this weapon you can surely make yourself useful to the crew, or you come and keep your cuddly, or you stay and I take it back. "

All my life I passed it by being despised, but today as a revelation I could finally be part of something much bigger. But before that I have to save Baara otherwise I could not get rid of this pinch in the heart that I have every time I think of her.

"Did you go to save the hyrbid who got caught in this city? I looked at him impatiently, "Saved I'm don't know,but their ships will fall *spit on his hand* promise of a pirate." I look at his hand and I proceed to do the same with mine.

"Ok I invite myself in the crew then! "I squeezed my hand our drool made it difficult to properly seal the grip.

My name is Tamou I spent a good part of my life in the sewers but now I'm a pirate." You make me so vibrate that an earthquake no longer has any effect.on le "These are the words I whispered in Gally's ear before destroying the 50/50 ship. you. "

I wanted to bring something like the cast system in inda like the untouchable, Baara and hu are the name for tigers in chinese and indian (baara is actually baagh).

apzoeiruty2015
10-08-2017, 02:14 PM
I have write a little story in french, maybe i will translate it latter
others chapters will come

https://www.wattpad.com/story/125029432-histoires-sur-bge

wattpad is very good to write and share btw

S_ABDI
10-28-2017, 09:12 AM
"He said he's been to one of the moons, as if to mock me for living a dull life in comparison. I never even said a word to him - I was enjoying Scottish smoked white tea from my favourite restaurant the Ying - Yang, complacent with my own company and he stated this as if he knew before I did that I would be interested, that I would be jealous. He had a lean body and was wearing a grey worn out shirt and grey sweatpants, but the instant I turned to look at him I immediately realised. He was completely, and utterly, drunk. I told him this but he ignored me and started to ramble and slur. Was he talking to himself? The few sentences I managed to muster out of him were "My great grandfather and I worked on this spaceship.. I loved him" and "Before I knew it we were travelling at the speed of light and... I couldn't see his irises". A crowd started to gather, one by one, pig, monkey, human. I thought it was funny, despite our differences we were all invested in this guy's, this pig's story. Although he didn't seem to care about us in the slightest. "I had to leave him there, I watched... as his, no, our spaceship drifted by - through the cold, transparent glass of a cold, opaque system". He passed out. So I left because you called me back to the ship, but I've been reading and doing my research Frank, this man, he can help me, he can help us."

What's going on?:

OK so basically this pig, Lewis, encounters a mysterious pig who starts rambling about one of his adventures. Lewis grows interested and so do other spectators. Although it isn't clear, the pig had a great grandfather (I'm guessing medicine has advanced in BG&E2's universe drastically compared to now). Him and his great grandpa were slaves to a friendly mechanic who asked them for help for working on a ship that would lead them to the moon. The mechanic kept this a secret from authorities because slaves weren't allowed to travel so far from the city. After a few years their master, the mechanic died the same day they finished the spaceship. After some sadness they decided to finish what he started and head to the moon. Immediately after takeoff police start chasing after the pig and his great grandpa. They had to adjust to light speed if they were going to get away but the pig was scared his great grandpa wouldn't be able to handle it. The grandpa insisted so they did and immediately afterwards his great grandpa died, hence "I couldn't see his irises" because they rolled up into his head. He landed on the moon and immediately broke down and sobbed and wept until the officials came at him. After an initial fight via spaceships he got captured and hauled into one of the police vehicles. He went to jail for 15 years and is now living a pretty OK life as a janitor. Lewis the pig who hears some of the story is not only interested but realises that this man has some technical expertise as well as a grudge against the system. Lewis is part of a (now diminished) Pirate Crew who's goal was to destroy the system of slaves and masters through force and they needed a mechanic to maintain and upgrade their stolen ships. The extract up top was a letter he wrote to Frank his crew mate before he left to find this man.