PDA

View Full Version : orochi new changes, you like this?

Steve-Dono
04-14-2017, 09:53 AM
HELLO WARRIORS!

I love orochi and his style but I want more variety, I thought of little changes to improve his moveset and make it less predictable,
because at high lvl is used almost always high attack, attack zone and engage storm rush (in addition to the classic tactics) he is a predictable character,
Tell me what you think and your suggestion!

Orochi is fast and agile warrior so if I see an opening I have to be quick and attack as well as to counteract this is part of his style, I decided to eliminate
classic combo of 3 shots unusable and create a new, first of all slightly increase the speed of the lateral attacks, combos part
making a snap forward with a side connection (on + shutter + left / right side att) so that if I see a port opening me rapidly toward the enemy and
I start the combo that can be 2 or 3 shots (to be defined as) in this way increases the variety for all 3 directions and has less predictable (undoable after the first shot)
make voidable storm rush to the end (just before the shot) and give hiperarmor more for me it's ok to suffer gb when I step back but
if I do it with strom rush give me a way to do cbg, moreover I'm attacking, giving the opportunity also to riptide strike to be canceled
then I do not like very heavy after the deviation, this needs to be completely revised to me, maybe a shot stun that leverage the interface? This opens new avenues maybe
to start the new combo attacks or other?

Thank you for your attention

tell me what you think and give your suggestions if you

ps: has nothing to do with this post, but I wanted to say I was not for me the sense that the head of warlord in revenge throw it on the floor (too easy to run) same
moveset similar to other characters, more does not make sense that even after shugoki resume embrace life, but what is magic? ^^

HELLO WARRIORS

VERSIONE ITA

CIAO GUERRIERI!

Amo orochi e il suo stile ma vorrei più varietà, ho pensato a dei piccoli cambiamenti per migliorare il suo moveset e renderlo meno prevedibile,
perchè a lvl alti si usa quasi sempre attacco alto, attacco a zona e incastrare storm rush (oltre alle classiche tattiche) lui è un personaggio prevedibile,
dimmi cosa ne pensi e dai il tuo suggerimento!

Orochi è veloce e agile guerriero quindi se vedo un apertura devo essere rapido e attaccare oltre che a contrattaccare questo rientra nel suo stile, ho pensato di eliminare le
classiche combo da 3 colpi inutilizzabili e crearne una nuova, prima di tutto aumentare di poco la velocità degli attacchi laterali, la combo parte
facendo uno scatto rapido in avanti con un attacco laterale (su + scatto + att laterale sx/dx) in modo che se io vedo un apertura mi porto rapidamente verso il nemico e
faccio partire la combo che può essere di 2 o 3 colpi(da definire come) in questo modo aumenta la varietà per tutte e 3 le direzioni e si è meno prevedibili (annullabile dopo il primo colpo)
rendere storm rush annullabile fino alla fine (poco prima del colpo) e dargli hiperarmor in più per me è ok subire gb quando faccio un passo indietro ma
se io lo faccio con strom rush dammi modo di fare cbg, d'altronde sto attaccando, dare la possibilità anche a riptide strike di essere annullato
poi non mi piace molto il pesante dopo deviazione, questo deve essere completamente rivisto per me, magari un colpo stordente che leva l'interfaccia? così apre nuove strade magari
per far partire la combo nuova o altri attacchi?

vi ringrazio per l'attenzione

ditemi cosa ne pensate e date i vostri suggerimenti se ne avete

ps: non c'entra con questo post ma volevo dire che per me non ha senso che la testata di warlord in vendetta butti per terra (troppo facile da eseguire) stessa cosa
per moveset simili di altri personaggi, in più non ha senso neanche che shugoki dopo abbraccio riprenda vita, ma cosa è magia? ^^

CIAO GUERRIERI

Wateverdude
04-14-2017, 10:00 AM
Just make his dash back heavy thingy can be cancel in any stage and he will be top tier again.