![]() |
Forums
Beyond Good and Evil
Beyond Good and Evil - Community Technical Help
instalation problem|
Go
![]() |
New
![]() |
Find
![]() |
Notify
![]() |
Tools
![]() |
Reply
![]() |
|
| <Guest>
|
Ben trouwens toch benieuwd hoe ze dat willen gaan oplossen... Ubi Soft beweert dat ze 'hard bezig' zijn.
Volgens mij gebeurt er voorlopig niets en ik zie dat spel voorlopig niet op mijn computer geinstalleerd worden... |
||
|
| <Guest>
|
Ja, ik ben het zoveelste slachtoffer. Na veelbelovende recensies in de Volkskrant (misschien moeten ze hiervan op de hoogte worden gebracht?) heb ik vanmiddag dit spel van mijn vriend gekregen. Leuk, zo'n cadeautje!
Ik twijfel wat te doen; spel opsturen naar Ubisoft, ze bellen, teruggaan naar de winkel, afwachten. Of misschien met alle gedupeerden een brief schrijven naar de Consumentenbond? Heeft iemand een idee? Judith |
||
|
| <Guest>
|
@ Judith ...
No point in returning the game to Ubi. I did the same and they will return the same disc to you. I showed UBI's letter to the shop today and asked for a refund. The shopkeeper was pretty p*ssed of by reading the letter and returned ALL his UBI stock to UBI soft and returned me the money. I know Intertoys is aware of the problem and returned all discs to UBI. Bart Smit however is still selling the game ... :/ So there is only one solution, return the game and ask for a refund. |
||
|
| <Guest>
|
That's right. It's the only solution.
Ubisoft isn't gonna help us... Ik heb met de Tech support van Ubi gebeld en zij zeiden niets anders dan 'gewoon je geld terugvragen'. Toen ik vroeg of er nieuwe (goede) exemplaren komen, ging hij heel vaag doen en er omheen draaien. De boodschap was in ieder geval 'voorlopig niet'. Als die man eerlijk was geweest had hij gewoon keihard 'nee' gezegd. Dat kwam het toch wel op neer...Ubisoft heeft een heel groot probleem en ze weten blijkbaar geen betere oplossing dan de klanten gewoon in de kou te laten staan. Makkelijk en goedkoop voor Ubi: niemand kan ze iets maken, want de klanten zijn geen geld kwijt aan een kapotte cd. Gewoon geld terug en doe alsof je het spel nooit gezien hebt. Scheelt weer kosten om nieuwe cdtjes te persen, persberichten te plaatsten, vervoer...makkelijk hoor...En ongeloofelijk laf. Ubisoft heeft niet eens de moeite genomen om even een persbericht vrij te geven dat er een fout gemaakt is. De meeste winkeliers zijn er niet eens van op hoogte. Getuige het bericht van MrLeeAIS. En ik zie ook nog steeds hele rekken vol met die verrote exemplaren van B&GE in iedere winkel liggen... Ik ben echt teleurgesteld in Ubisoft en velen met mij... Message Edited on 01/17/04 11:31PM by Toonen |
||
|
| <Guest>
|
For the dutchies:
Ik had hetzelfde probleem dus ook.. vanmiddag het spel gekocht, gezeik met de installatie op disc 2 en daarna maar eens op internet gezocht of meer mensen hier last van hadden en een oplossing hadden. Na deze thread helemaal gelezen te hebben ben ik terug gegaan naar de winkel waar ik het gekocht heb (Intertoys) en ze uitgelegd wat er precies aan de hand is. Ik kreeg eerst het bekende verhaal te horen dat ik geen geld terug kreeg want "dat kan niet verantwoord worden aan Intertoys" Op mijn vraag of het wel verantwoord was van Intertoys om defecte goederen te verkopen waarvan de fabrikant toegeeft dat dat zo is besloot de cassiere dat ik het hele verhaal aan de bedrijfsleider mocht uitleggen (..) Resultaat: Ik kreeg een nieuw setje CD's mee om uit te proberen, maar als deze het ook niet deden kreeg ik mijn geld terug (vanwege bovengenoemd argument van mij). Gelukkig voor mij doen deze CD's het wel (wat een wonder is als ik de verhalen hier moet geloven). Mijn tip aan iedereen die geen geluk heeft - laat je niet afschepen door de winkeliers! In principe mag je in dit soort gevallen je aankoop binnen een maand (of 30 dagen) nietig verklaren. Als je niet precies weet hoe dit moet bel dat even de consumentenbond, zij kunnen je hier mee helpen mits je ze wel goed uitlegt wat het geval is. Je spel krijg je er niet mee werkend, maar je hebt in ieder geval je geld terug (Amerikaanse versie ermee kopen kan dan ook nog Succes! |
||
|
| <Guest>
|
@ Roy: Daar hebbie volkomen gelijk in.
Het heeft mij ook moeite gekost (was een maand na de aankoop teruggegaan naar de winkel, bonnetje eerst kwijt en bovendien wordt er op software normaal geen geld teruggegeven), de verkoper begreep het niet, wou het zelfs nog op zo'n showmodel computer proberen te installeren, daarna maar even met de bedrijfsleider bellen, telefoontje naar een ander pand plegen...enz. In ieder geval heb ik mijn geld terug. Das stap een. Ik heb echter minder geluk dan jij, verschillende keren geruild, geen werkende versie gevonden. Uiteindelijk dus maar mijn geld terug. Maar ik wil dat spel spelen! |
||
|
| <Guest>
|
Toonen,
Dat had ik dus ook In ieder geval.. ik vind het nogal erg idioot dat hier gewoon niets aan gedaan wordt (zie briefje aan Lee een pagina of wat terug). Winkels geven normaliter geen geld terug, tenzij jij ze even op je consumenten rechten wijst. Nu heb ik het voordeel dat ik 22 jaar oud ben en niet echt op mijn mondje gevallen, maar er zijn denk ik genoeg tieners hier die die grote boze winkelier wel even uit zijn winkel werkt met een slap excuusje. In ieder geval, ik vind het echt heel jammer dat het voor zoveel mensen nog steeds niet lekker loopt. Misschien kan ik iets voor jullie doen (maar daar kan ik hier beter even niet op ingaan) dus verwijs ik wie intresse heeft naar mijn icq en/of msn adresjes: ICQ: 5198669 MSN: slivie@msn.com |
||
|
| <Guest>
|
Ey, spel gisteren (meer dan een maand na bekendwording probleem) gekocht en ook dezelfde problemen. Omdat ik geen zin heb om te wachten totdat Ubi met een oplossing komt stuur ik et spel denk gewoon maar op en vraag ik om een engelse versie, die zal het dan wel doen (wil mijn geld niet terug, ik wil dat spel spelen). Ook denk ik dat ik maar eens een paar brieven ga sturen naar de gamesmagazins (Power unlimited, gamepro, etc.), de consumentenbond, kranten etc., negatieve publiciteit wordt nooit gewaardeerd door bedrijven. Kijken of ze dan misschien wat sneller met een oplossing voor handen komen.
|
||
|
| <Guest>
|
Even een kleine aanvulling: dat MSN adres is niet mijn emailadres. Als iemand dus mailtjes heeft gestuurd - deze ontvang ik niet. Ik ben alleen bereikbaar op de chats
|
||
|
| <Guest>
|
Aan Andijvieschotel (?):
Goed idee, ik ben ook woedend op Ubisoft en het lijkt me dan ook een goed plan om Ubi eens negatief in het nieuws te brengen. Het wordt wel eens tijd dat er een waarschuwing voor deze enorme fout in de tijdschriften verschijnt. Het feit dat die verrote schijfjes nog steeds in de winkel liggen en mensen, zoals jij, nog steed die trash kopen is ook niet goed. Als Ubi de moeite niet neemt om een waarschuwing te plaatsen, moeten we het zelf maar doen...Hopelijk gaan ze inderdaad op die manier wel wat aan dat probleem doen. Nou heeft die moderator de boel weer op slot gezet... Lekker sociaal, de enige manier om nou nog wat te zeggen hier is via het bewerken van je eigen berichten. Message Edited on 01/25/04 02:07PM by Toonen |
||
|
| <Guest>
|
NO MORE TROLLING! There were some defective disks sent to the Netherlands. If you want to run the game, return it to the store for a new copy. End of discussion. If you're not going to speak in English here (this is a English forum), then we're ending this right now.
AMD XP 3000+ @ 2.23Ghz 1 gig of Corsair DDR PC2700 RAM @354Mhz Radeon 9800 Pro video w/TV out core @434, mem @730 Windows XP SP 1 Microsoft Directx 9.0b Antec TruePower TrueBlue True480 PSU LiteOn DVD+/-RW drive Plexwriter CD-RW Maxtor Diamond 9 160GB SATA hdd Westerndigital 40 gig harddrive Westerndigital 100 gig hdd (external) Asus A7V600 VIA KT600 mainboard Creative 5.1 surround system Thermaltake Aquarius II liquid cooling system Additional PC version help: http://www.pcgamessource.com XIII Mod and Beyond Good and Evil Tech support mod Drop me an Email |
||
|
Guess that i'm not the only one having the same problem too. My error is that there will always be a data transfer error due to CRC of disk 2's data3.cab, under the file "GAMEDATA DEMO". I wonder why it's called "DEMO". This is of course a data error. Hope that ubisoft will release a downloadable data3.cab to help me solve this problem.
My game originally worked during the first installation, after formatting my hard-disk and trying to install the game again, it didn't worked anymore. |
||||
|
oh look at that, an overstressed mod (no offence, i feel your pain, wierd people, wierd language and you cant help them) and a ****load of other dutchies that cant play the game, like me
got the game yesterday for sinterklaas. bought at bart smit. 3 reinstals, 3 same error messages, one question to ubi support, and now i read this.... and if they dont answer my question to my satisfaction within the next 24 hours, i will call them, and annoy and call them just as long as they give me a working version....if needed day in day out. excuse me, i will now go aquire a good, english version of this game. |
||||
|
And the problem still persists...
I bought a game with defective CD2 last friday and exchanged it today and the new one also doesn't work... It's amazing that Ubisoft hasn't resolved this problem yet. BTW. Ubisoft also released a batch of defective Dutch versions of Might and Magic IX which I still encounter in shops. (The software will keep insisting to insert the play disc, whatever you do.) The CD code is: 3407JLMS504337B WWW.MEDIA-MOTION.NL IFPI LW07 Kaystarmaker suggests we could keep calling Ubisoft (Helpdesk at: 0900-2040404 from 9:00 till 18:00) but that would set us back 0.80 euro per minute, so they probably wouldn't mind that much. |
||||
|
![]() |
|
|||
|
Thanks, but appearantly the 'solution' hadn't yet reached the Groningen branch of:
http://www.nedgame.nl/ They are also selling the game online (probably also the faulty version). I have informed them via email and will ask for my money back locally, shortly, because I doubt that they have the UK version in store. I really wanted to play the game... |
||||
|
| Previous Topic | Next Topic | powered by eve community | Page 1 2 3 4 |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|
Forums
Beyond Good and Evil
Beyond Good and Evil - Community Technical Help
instalation problem